Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

3 Eylül 2012 Pazartesi

Eskişehir-Antalya Bisiklet Turu 1. Gün

1. GÜN: ESKİŞEHİR - AYAZİNİ (AFYON)
25 Ağustos 2012 Cumartesi

YOL ARKADAŞIM ÖZKAN ÇALIŞKAN
Özkan ile akşamdan sözleştiğimiz börekçide buluşup bir yandan kahvaltımızı yapıyor bir yandan yol görüş ve beklentilerimizi paylaşıyoruz.

Özkan ile henüz birkaç hafta önce Antalya Bisiklet Festivalinin etkinlik sayfasında tanıştık. Daha ilk mesajlarda iyi anlaşacağımızı sezmiştim. Gerçekten de beş günlük etkinlik neşeyle geçti. Şunu da belirtmeliyim, Özkan'ın ilk uzun bisiklet turu olmasına karşın etkinlik boyunca hem kamp deneyimleriyle hem de bisiklet konusundaki teknik bilgisiyle birçok sorunu öngörmemizi ve çözmemizi sağladı. Bütün bunlar için tekrar teşekkürler Özkan.
Bu tur için teşekkür etmem gereken bir kişi de Orhan (Kılıç) Abidir. İki yıl önce yaptığı İstanbul-Antakya Bisiklet turu bana esin kaynağı olmuştur (http://bisikletgezgini.blogspot.com/). İki yıl önce hazırladığım rotayı geçme sırası anca geldi.

YOL
Sabah sekiz gibi Eskişehir'den ayrılıyoruz. Yol Afyon sınırına dek küçük iniş çıkışlardan oluşan düz bir yol. Yol boyunca ortalama yaklaşık 20 km hız ile ilerliyoruz.

Yaklaşık iki saat sonra SEYİTGAZİ'ye ulaşılıyor. Buradan geçenlere zaman uygun olursa türbeyi gezmelerini öneririm.
Bir de Seyitgazi'nin çıkışında, yaklaşık 5 km sonra Frig Vadisi yol ayrımı görülür. Ben de aslında bu yolu izlemeyi çok düşündüm. Ancak yolun Yazılıkaya'ya dek neredeyse 30 km boyunca hemen hemen tamamen tırmanış olması nedeniyle vazgeçtim, ilk gün için bağajlarımızla bizi yıpratacaktı.

Seyitgazi çok küçük bir ilçe. Yol ilçenin ortasından geçiyor. İlçeden geçen bisikletlileri önce çay bahçesi karşılıyor. Ağaçların gölgesinde dinlenirken bir yandan da çay ve maden sularımızı içerek yeniden yola hazırlandık.
Yeniden yoldayız, yaklaşık 2 saat sonra KIRKA'da olacağız.
Kırka'ya yaklaşırken Çatören Barajı bizi küçük bir rampa ile karşılıyor. Daha sonrası iniş.

Saat 12.00 olduğunda Kırka'ya ulaşıyoruz. İlçeye girmeden ilk akaryakıt istasyonunun gölgesine sığınıyoruz ki burası aynı zamanda dört saatimizi geçireceğimiz ana mola yerimiz olacak.

Akaryakıt istasyonu çalışanlarının çay ikramı, muhabbeti, muhabbet ana molayı getiriyor. Hemen arkadaki ağaçların altına matımızı serip iki üç saat uyuyoruz. Sonra ilk makarna partimiz ve yeniden yol.

Kırka'dan çıkınca 20 km kadar ilerlediğimizde bizi günün rampası bekliyor. Tırmanış yaklaşık 10 km ancak yalnızca 250 metre yükseleceğiz. Oradanda neredeyse kampyerine kadar iniş.

Günün en güzel manzaraları da bu bölümde. Rampanın zirvesine yakın yolun solundaki pınarın suyu mükemmel. Burada sularımızı tazeliyoruz.

Rampanın zirvesi Afyon il sınırına coşkuyla ulaşıyoruz.

İnişte de manzara doyumsuz, ufukta Afyon görülüyor. Ama bizim randevumuz yarına...

Eskişehir'den yaklaşık 110 km ilerleyerek, toplamda şehir içinde de yaptığımız 10 km ile 120 km yol alarak AYAZİNİ'ne ulaşıyoruz.

Tur öncesinde ilk gün mola yerini Gazlıgöl olarak planlamıştım. Gazlıgöl'de kaplıca yorgunluk atmak için ideal olurdu doğrusu. Ancak görüştüğüm Afyonlu dostalar Gazlıgöl'ün konaklamak için, çadır ile kamp için uygun olmadığını söylediler. Hem bu nedenle hem de Özkan'ın Ayazini'ndeki eşsiz Frig Yapılarını görmesi için Gazlıgölden vazgeçtik.
Ama bence yolunun Gazlıgölü geçerken uğradığı kaplıca ile arasında kalan küçük park bile kamp atmak için yeterli bir alan oluşturuyor. Bir daha geçersem buraya kamp atarım.

ETKİNLİK ÖZETİ:
TOPLAM YOL: 120 km
ORTALAMA HIZ: 18 km
ANA MOLA: Kırka (12.00-16.00)