Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

3 Eylül 2012 Pazartesi

Eskişehir-Antalya Bisiklet Turu 2. Gün

2. GÜN: AYAZİNİ (AFYON)- EĞİRDİR
26 Ağustos 2012 Pazar

AYAZİNİ'ndeki fantastik kampımızı toplama zamanı
Önce akşam köyün bakkalından aldığımız malzemeler ile güçlü bir kahvaltı yaptık.

Ayazini güzel bir kamp alanı tek eksiği duş. Köylüler de alışmışlar turistlere, hiçbir rahatsızlık yaşamadık.

Kahvaltıdan sonra bisikletlerin son bakımları yapılır ve tekerlekler döner.

Saat 9.00 gibi yola koyulduk. Bugün yolumuz zorlu olacak, enerjimizi verimli kullanmalıyız.
Afyona kadar yol yaklaşık 20 km düz ya da hafif iniş. Afyondan çıktıktan sonra bizi sıkı bir rampa bekliyor, ŞUHUT....

Afyon'dan yaklaşık 15 km sonra başlayan rampa, kısa ama dik. Tırmanış toplam 3,5 km ancak yükseklik farkı 300 m.
Rampada tek şansımız son 1 km kala gelen, köylünün kendi ürettiği, türettiği acayip araç. Bir sulama motorundan üretilen bu taşıyıcılar, çok ses çıkartan az yol alan araçlar. Rampadaki hızları 5 ile 10 km arası tam bir cankurtaran...
Rampada zorlanmamızın önemli bir nedeni de güneş. Sıcağın başladığı saatlerde, saat 12'de bagajlarla tırmanmak bizi daha da yıprattı.

Rampa bittiğinde ufukta ŞUHUT bizi karşıladı.
Şuhut, orta büyüklükte bir ilçe. İlçede ihtiyacımız olan her şey var. Büyük bir süpermarket, yemek seçimi yapabileceğimiz birçok lokanta.
Biz pideyi tercih ettik. İlçe merkezine, meydana çıkan sokaklardan birinde Konyalı bir pideci bulduk ki pideler on numara ve çok ekonomik.
Yol için ihtiyacımız olan enerjiyi depoladıktan sonra güneşten korunmak için mola yeri bulmak için ilçe çıkışına, Eğirdir yoluna doğru ilerledik. Sıcaklık iyice arttığından gördüğümüz ilk ağaçlık alana durmayı önerdim Özkan'a, ama hata etmişiz. Dikkatsizce seçtiğim bu mola yerinde rüzgarın ters olması nediyle araçların yoldan kaldırdıkları toz bizi oldukça rahatsız etti.
Ancak bir iki saat kadar dinlendikten sonra yeniden yola koyulduk ki daha birkaç kilometre ilerlemeden benim arka lastiğin patladığını farkettik. Mola yerindeki otlar ve dikenler patlatmış olmalıydı. Patlağı onarıp yola koyulmaya hazırlanırken bizi bir sürpriz karşıladı:
ARKA JANTIMDAN İKİ TEL KOPUK...
Bir gün önce son kilometrelerde bagaj lastiğim kopmuş, kopan parçalardan biri arka fren diksine sarılmıştı. lastiği söktüm ama telleri kontrol etmemiştim. Kopan bagaj lastiği akort telini de kopartmış olmalı. Peki ruble tarafındaki nasıl koptu? Bu soruyu yanıtlamak istemedim, eğer kopan telin etkisiyle artan gerilim ikinciyi kopardıysa ki bu en fazla 50 km sürmüş olmalı, artık bu jant ile ilerlemek mümkün olmayacaktır.

Geriye Şuhut'a dönmek istemedim, Şuhut'tan sonra hafif tırmanış ve rüzgar hızımızı kesmiş, yaklaşık 10 km bir saate yakın bir sürede almıştık. Lastiği maşaya taktıktan sonra önce akorda baktım bozuk ama çok büyük bir sorun da görünmüyor. Öteki tellerin gerginlikleri iyi ve tel başları da çok yıpranmış görünmüyor. Bu nedenle geri dönmek yerine ilerlemeyi bir sorun çıkarsa ilçeler arasında çalışan minibüsleri kullanarak jantı tamir edecek bir yere ulaşmayı planladım. Böylece yeniden yola koyulduk.

Yolumuz bir-iki kilometrelik kısa bir rampa dışında çoğunlukla düz. Şuhut'tan 30. kilometrede Karadilli ilçesine ulaşılıyor. Küçük bir ilçe olduğundan bizim sorunumuzu çözecek bir bisikletçi bulamıyoruz. İlçedeki motor (motosiklet) tamircileri de pazar olduğu için kapalıydı. Hiç zaman kaybetmeden Karadilli'yi arkamızda bırakarak ilerliyoruz günün finaline doğru:

Toplam 5 km uzunluğundaki tırmanışımızda 300 metre yükseliyoruz. Ancak öncesindeki 5 km de hafif rampa bir 150 metre de orada yükseliniyor. Bütün bunlar sabahtan buyana dek yapılan 100 kilometre yolun sonunda olunca rampanın tadına doyum olmuyor...

Rampanın sonlarına doğru yanından geçilen güzel ağaç.

Genç arkadaşım Özkan yine benim yaklaşık 1 km önümde rampayı çıktıktan sonra beni bekliyor.

Zafer kutlaması için bizi bekleyen DAVRAZ bize bir sürpriz daha yapıp son gün Torosların zirvesine ulaştığızda da arkamızdan el sallayacak.

EĞİRDİR GÖLÜ'ne ulaşıldı...

Bugünkü hedefimize, kampa 10 km var ve hava kararmaya başladı. Enerjimizinde azalmasıyla hızımız yavaşlıyor ancak bugünkü ortalamamızda yine yaklaşık 20 km. Toplam aldığımız yol 120 km.
Bir patlak sorunu dışında herşey yolunda, jantta eksik tel sayısı hala iki.

ETKİNLİK ÖZETİ
TOPLAM YOL: 120 km
ORTALAMA HIZ: 19 km
ANA MOLA: Şuhut (12.30-15.00)