Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

ESKİŞEHİR-ANTALYA BİSİKLET TURU 4. GÜN
28 Ağustos 2012 Salı

YAZILI KANYON
Beni en çok sevindiren akşam hava karardığında ulaştığımız tesisin bir duşunun olmasıydı. Temiz sayılmasa da   kirli de olmayan bir duş ve tuvalet olduğunu söyleyebilirim.

Akşam tesisin işletmecisi Bekir'in gösterdiği yere çadırımızı kurup, duşumuzu aldıktan sonra yorgunlukla içtiğimiz bir iki kadeh şarabın da etkisiyle derin bir uyku çektik.
Sabah uyandığımda öncelikle kamp alanını gezdim ve aşağıdaki fotoğrafta da görülen ilginç çadır yerlerini görünce biraz düş kırıklığı yaşadım.

Kanyondan gelen suyun sesi beni çağırdı, bir anda kendimi buz gibi suyun içinde ışık oyunlarını izlerken buldum. Yakalayabildiklerimi fotoğraf makinemle kaydetmeye çalıştım, buyurum izleyelim...

Gün ışığının çadırlara ulaşması saat 10'u buldu. Ben küçük keşif turumu bitirip geri döndüğümde Özkan henüz  yeni uyanmıştı. Birlikte hızlı bir kahvaltı, bir çay ve biraz atıştırma sonrası kanyonda yürüyüşe başladık.
Bu arada Özkan'ın Isparta'da yaşayan birkaç arkadaşı kanyona bizi ziyaret için sabah yola çıktılar, onları saat 12 gibi bekliyoruz. Biz 12'ye dek çevreyi gezerek ve biraz da yüzerek zaman geçirmeyi planlıyoruz.

Yürüyüş sırasında çektiğim kanyonun genel görünümünü yansıtan birkaç fotoğraf.

Yaklaşık 1 kilometre ilerlediğimizde bizi Epiktetos "Hür İnsan" şiiriyle karşılıyor.
Ben yine utanıyorum, yurdumun vandallarından. Yazıtın tam ortasına saldırmışlar...

Yazıtın altında katkıda bulunan kişinin adı "Çetin MEYDAN" tanıdık geliyor. Bir gün önce Eğirdir'de elimde jant tamirci aramaya yollara düşmüş giderken beni bulan, arabasına alarak gideceğim yere kadar götüren kişi. Triatlon İl Temsilcisi olduğunu öğrendiğim, doğa sporcusu, dağcı Çetin Meydan ile yol boyunca ve jant tamir edilirken bir kahve eşliğinde muhabbet ettik.
Özellikle Yazılı Kanyon'dan sonra izleyeceğimiz orman yolu konusundaki bilgileriyle bana güven veren Çetin'e  ayrıca bir teşekkür borçluyum.

Biraz daha ilerledikten sonra kanyonun soğuk sularının çağrısına daha fazla dayanamıyorum...

Biz kanyonun tadını çıkarırken bazı kanyon sakinleri de bizi izliyor.

Kanyon boyunca güneşe ulaşmak için birbirleriyle yarışan uzun boylu dev çamların arasından ilerliyoruz.

Ispartadan gelen dostlarımız da kanyona ulaştıktan sonra bu kez birlikte kanyonu keşfe devam ediyoruz.

Kanyon sakinlerinin en yaşlısıyla tanışıyoruz, bizi gölgesinde ağırlıyor.

Çok merak etmekle birlikte hiçbirimiz yaşını sormaya cesaret edemiyoruz. İçimizi kemiren bu merakla çevresinde dolanıp duruyor, aynı fotoğraf karesine sığışmaya çalışıyoruz.

Hep birlikte yeniden kanyonun soğuk sularındayız.

Kanyonun bizden başka yolcuları da var...

Kanyonun sürprizleri bitmiyor. Bir de bisiklet bilmecesi hazırlamış bana. Akşam onardığım ön lastikten sonra arka lastiğimin de patladığını farkediyorum. 12 saatten fazladır binmediğim dahası yerinden bile kıpırdamayan bisikletimin lastiğinin patlaması bana çok küçük bir delik olduğunu ve lasitğin yavaş yavaş söndüğünü düşündürüyor. Lastiği çıkardığımda şok geçiriyorum 20 santimden büyük bir yarık. Eğer bu yarık akşamki sert inişte oluşsaydı büyük bir kaza işten bile değildi. Kanyonun konukseverliğine bir kez daha teşekkür ediyorum.

Akşam yaklaşırken hepimiz acıktık. Bekir'den bir mangal kiralıyoruz ve herkes kendi isteğine göre 2-3 alabalık siparişi veriyor. Kendimiz pişirdiğimiz için balık da çok ucuz, şaka gibi: bir balık 2 lira.

Acıktığımız için havanın kararmasını bekleyemiyoruz, ilk balıklar ile karnımızı doyuruyor, sonrakileri şaraba meze yapıyoruz.

YAZILI KANYON TESİS BİLGİSİ
İŞLETMECİ: Bekir Acar
TEL: 0246 358 62 72
WC: Duş ve Tuvalet var (ancak duşa hiç gerek yok, kanyonun suyundan sonra)
YEMEK: Köy Kahvaltısı, Balık Izgara, Alkolsüz içecekler, Dondurma, Kraker, Ekmek vs. Ayrıca Mangal Kiralanıyor 10 lira, Alabalık temizlenmiş bir adet 2 lira,
Konaklama için kiralık çadırlar da var.
Çadır için yer ücreti günlük 10 lira

ETKİNLİK ÖZETİ:
TOPLAM YOL: 3-5 km (gölçüklerdeki yüzmeler hariç)